3 chyby, které dělají YouTubeři, kvůli kterým neuspějí – Pokud teprve na YouTube začínáš a nebo už nějakou dobu točíš videa a stále se ti nedaří alespoň trochu prorazit, tak se zkus zamyslet, zda neděláš i ty jednu z těchto chyb. Třeba, když se nad svojí tvorbou – a vlastně celou kariérou zamyslíš, tak zjistíš, že ty samé chyby děláš i ty.

Čágo belo šílenci. Já jsem T-Vena a natáčím na YouTube už od roku 2013….. A zde se malinko zastavím. Ano, natáčím sice od roku 2013, ale moje sledovanost je u nově vydaných videí průměrně kolem 200 shlédnutí. Samozřejmě se stářím videí se sledovanost mírně zvedá, ale ne tak, jak by měla. Jsem si dobře vědom, kde jsem udělal chybu.

Zvedání sledovanosti na YouTube (3 chyby, které dělají YouTubeři)

Můj sen byl vždy mít u svých videí alespoň 1000 shlédnutí. Toho jsem skutečně před léty docílil. Dokonce i počet reakcí pod každým z nově vydaných videí byla celkem slušná. Takže, kde jsem tedy udělal chybu, že mám najednou téměř mrtvý kanál? Bohužel tuto odpověď znám velmi dobře. Ano, udělal jsem jednu ze 3 chyb, kterou dělá mnoho YouTuberů a to nejen těch začínajících. A které to jsou? Tak to zjistíte v následujících řádcích.

1. Pravidelnost vydávání videí.

Nepravidelné publikování videí je tou největší chybou, kterou můžete udělat. Bohužel já vím, o čem mluvím. I já jsem se jí dopustil. Díky tomu moje sledovanost a hlavně reakce od mých diváků klesla….. No, dá se říci, že na bod mrazu.

Pokud jste na YouTube teprve na začátku své kariéry, tak vás až tak moc nemusí stresovat nějaká ta pravidelnost….. Tedy, minimálně na začátku ne. Ale čím déle budete na této platformě, tím více by jste si na ní měli dát záležet, aby jste neopakovali ty samé chyby.

Já jsem před léty natáčel minimálně 1 video do týdne. Občas i více. Tedy, když jsem to stíhal. Ovšem, protože jsem už člověk, který chodí do práce, tak mě ta kombinace mé zábavy a pracovních povinností dostihla. Jednoduše jsem dal přednost práci před YouTube.

Pravidelnost vydávání videí na YouTube (3 chyby kterou dělají YouTubeři)

Domů jsem chodil unaven a nic dalšího se mi nechtělo dělat. Takže to dopadlo tak, že jsem poslední 2-3 roky vydával pouze 1-3 videa za rok. To na sebe nedalo dlouho čekat a sledovanost u nově vydaných videí šla pomalu dolů. Čím déle to trvalo, tím více sledovanost a interakce u videí klesala. Samozřejmě u svých videí dělám nějakou SEO optimalizaci pro vyhledávače. Takže návštěvnost mého kanálu stále je. Průměrně to dělá mezi 50-100 shlédnutím denně. Proto SEO je i u videí dosti důležité. Ale, o tom třeba až někdy jindy.

A asi se teď ptáte, jak té pravidelnosti můžete docílit? JEDNODUŠE!!! Máte teoreticky na výběr ze 2 možností.

  • Nastavte si čas vydávání videí – Zkuste si nastavit myšlení tak, aby jste si stanovili termín, kdy budete svá videa publikovat. Tak třeba si řekněte, že chcete publikovat videa každou středu v 18 hodin večer. Tento termín se snažte každý týden, co týden dodržet. Ale, co když budete vědět, že ten termín nebudete stíhat? Tak to nevadí. Videa se dají předtočit a potom naplánovat. Pokud víte, že máte více volného času – třeba o víkendu, tak NEPROKRASTINUJTE! Klidně si do zásoby připravte několik videí a naplánujte je!!! Tím docílíte pravidelnosti vydávání videí ve vámi stanovený termín. A také si na to hlavně zvyknou vaší diváci, kteří se už na každé vaše video budou těšit a automaticky se vracet na váš kanál.
  • Týden začíná v pondělí a končí v neděli – Pokud vám nevyhovuje nastavení přesného času, kdy chcete vydávat videa, tak se řiďte tímhle pravidle. Stále dodržíte 1 video za týden. Jen ho jeden týden vydáte třeba v úterý, další až v pátek.
3 chyby které dělají youtubeři kvůli kterým neuspějí - týden

Chci si dát pauze. Jedu na dovolenou. Nemám nápady na video? Jak mám tedy udržet svoji aktivitu?

I v těchto případech mám několik rad.

  • Nemám motivaci, beru si pauzu – Pokud si chcete vzít z nějakého důvodu pauzu a je jedno proč, tak si dávejte pozor na to, aby nebyla zbytečně dlouhá. Pauza by neměla být určitě delší než 2 týdny. Pamatujte na tohle pravidlo: Čím delší pauza, tím víc vašich diváků na vás zapomene a už se ke sledování vašich videí nemusí nikdy vrátit.
  • Jedu na dovolenou a nechci se zabývat editací videí, ale chci si trochu odpočnout – Na odpočinek má zcela každý právo. Ale není problém si týden, či dva před odjezdem do předu připravit videa a na tento termín si je naplánovat. Tím zajistíte i přes vaší dovolenou, že bude kanál nadále aktivní.
  • Jsem v háji. Nevím, co točit – No, než netočit vůbec, tak to raději 1x týdně zapněte stream a chvíli si s vašim publikem jen pokecejte. Je to pořád lepší, než měsíc nevydat žádné video. Mezi tím můžete přemýšlet a inspirovat se od ostatních tvůrců, co natočit. Ale na toto téma se chystám též napsat článek.

2. Nedělejte YouTube jen pro peníze.

Druhou velikou chybou je, že to YouTubeři dělají jen za vidinou peněz….. Ano, mnoho začínajících YouTuberů totiž začíná jen s tou vidinou, že si můžou prostřednictvím YouTube skutečně vydělávat peníze. Pokud tvoříte na YouTube kvůli penězům, tak se na to raději hned vykašlete.

VÁŠ DIVÁK TOTIŽ NENÍ BLBEC, tak na to nezapomínejte. Click To Tweet

Ano, dá se sice prostřednictvím YouTube vydělat dost peněz….. Ale je zde jedno velké ALE! Vidina peněz by neměla být vaše hlavní motivace, proč točit videa. Jednak si takhle vydělá jen zlomek tvůrců a jednak to hned většinou vaši diváci poznají. VÁŠ DIVÁK TOTIŽ NENÍ BLBEC, tak na to nezapomínejte.

YouTube pro peníze

Pokud se tedy časem rozhodnete pro zpeněžení videí, tak to spíše berte jako možnost při výdělku. Jen přece v minulosti si mohl zpeněžit videa každý. Ale dnes? Dnes už je to o něco složitější. Samozřejmě na toto téma bude též článek.

Podmínky pro zpeněžení videí na YouTube.

  • Minimálně musíte mít 1000 odběratelů – vyvarujte se vykrádání ze zahraničí, jak to někteří dělají. Také netočte FAKE videa a nic, za co by jste se časem mohli stydět. Chce to čas a opět tu trpělivost. Dnes 1000 odběratelů není zase až tak obtížné získat. Jen stačí své diváky nějak zaujmout a trochu se snažit.
  • Mít za poslední rok alespoň 4000 hodin sledování u vašich videí – krátká videa vám moc nepomůžou a u dlouhých musíte zase zaujmout diváka, aby se podíval na co nejdelší délku videa.
  • Nesmíte porušovat žádné podmínky – stačí pouze dodržovat zásady zpeněžení na YouTube a nepoužívat cizí díla bez povolení autora.

3. Všechno chcete hned! Nejste trpěliví!

Ani pes se rychle nevysere! Click To Tweet

Poslední chybou je to, že většina začínajících tvůrců chce mít výsledky ideálně okamžitě! Ale, víte jak se to říká: Ani pes se rychle nevysere! Ano, pokud nejsou výsledky a většina z vás nemá do měsíce 10K odběratelů, tak místo toho, aby hledali kde je chyba, tak raději se svojí tvorbou seknou a vykašlou se na to. Místo toho, aby se zlepšovali a pomalu jim to rostlo, tak to vzdají hned na začátku své kariéry.

Každý z nás, kdo tvoříme videa na YouTube by si měl uvědomit, že tato platforma tak negunguje. Pokud chcete mít výsledky a to ideálně okamžitě, tak začněte točit totální sračky a FAKE videa. Potom to půjde samo o sobě rychle. Ale nezapomínejte na to, že tato pověst půjde s vámi. A to i tehdy, kdyby jste si vytvořili nový kanál a chtěli začít od začátku. Tudy prostě cesta rozhodně nevede. Je sice rychlejší, ale rozhodně ne dobrá. Proto je lepší na sobě tvrdě makat a pořád se posouvat o kousíček dále. I pomalými krůčky se výsledku dočkáte. Jen to u někoho bude trvat půl roku, u jiného třeba 5 let. Jen to chce vydržet a nevzdávat to hned při neúspěchu.

A co říci závěrem?

Tak, teď jsem vám popsal 3 chyby, které dělají YouTubeři, kvůli kterým neuspějí. Zkuste se zamyslet nad tím, zda některou z nich neděláte i vy. Pokud ano, tak mi dolů do komentářů napište, ve které té chybě se vidíte. Samozřejmě, pokud znáte někoho, kdo se snaží točit videa na YouTube, tak mu pošlete tento článek, aby se těmto chybám vyvaroval. Na závěr můžu pouze dodat, že se člověk chybami učí a i u mě tomu není jinak. Tentokrát nechci opakovat chyby z minulosti. Chci se dostat do takové fáze, kde skutečně budu pravidelně vydávat alespoň týdně 1 video. A samozřejmě budu i nadále točit videa pro radost. Což je to hlavní, proč bychom měli natáčet. Peníze z reklam by měli být skutečně jen pouze to veliké plus – ale už ne hlavní motivace pro jakoukoliv tvorbu.